Tuesday, February 12, 2008

Halal educatie aleasa

Am constatat cu stupoare maxima cum un copil absoarbe tot ce-i ” imoral” si cum lucrurile pe care ar trebui sa le invete sau , mai bine zis, pe care am vrea noi sa le invete, trec neobservate.
Asa se face ca aseara spre exemplu, m-am trezit ca, intr-un moment de tensiune dintre noi, imi spune foarte clar si raspicat, mimand chiar gestul care insoteste de obicei o asemenea afirmatie, ca-mi da un “punc in fatza”. Pe moment n-am sesizat ce a vrut sa zica plodu’, apoi m-am scuturat un pic si am avut revelatia: punc = pumn. Mi-au trebuit secunde bune sa realizez ce mi s-a intamplat si sa inteleg de unde stie el sa spuna asa ceva, cine l-a invatat … Nu mi-a luat mult ca sa-mi amintesc ca Rayan are un frate mai mare …
Cu alta ocazie a invatat sa injure, de data asta de la mami care s-a scapat in trecut de cateva ori fata de acelasi plod, crezand ca el nu va inregistra taman o asemenea monstruozitate lingvistica. Ei bine m-am inselat si anume amarnic! Norocul meu este insa ca a retinut, cel putin pentru moment, partea a doua a injuraturii (“ … ma-tii!”) si sa vezi ce ne-o trage cand ne e lumea mai draga … Cum nu-i convine ceva sau nu-i iese vreo manevra, cum da cu un “ma-tii” in noi, rostit de altfel foarte clar, chiar daca printre dinti …

No comments: