Friday, January 9, 2009

Ajutoare pentru sinistrati

Va mai amintiti pachetele pe care le primeam pe vremuri de la rudele din Europa sau pe cele pe care le primeam de la rudele mai avute din Romania si trimise cu trenu', cu nashu' sau prin conductoru' trenului?
Ei bine, in acelasi stil, am primit si noi astazi un pachet, din Liban, de la scumpii mei socri, dar nu pentru ca aici murim de foame ca atunci, ci pentru ca ceea ce ne-au trimis ei nu se gaseste aici (ma refer la calitatea produselor).

Pachetul a fost adus de "nepotzelul" lui Rafic care a venit astazi din vacanta, la inaltele studii. Pentru cunoscatori am primit: grau zdrobit (pentru tabbouleh, kebbeh si mjadara),

ulei de masline adevarat, adevarat, productie proprie,


5 pomelo uriasi din gradina de-acolo (care asta vara erau cat o portocala mai mare si verzi, verzi, acum sunt ditamai monstrii),
masline de la mama lor, cu cimbru (ii plac lu' mandea foarte tare),
zaatar (pentru NEcunoscatori: este o combinatie din cimbru si semintze de susan care se mananca sub diverse forme si care este delicios),
neshte ierburi uscate, speciale pentru un anumit tip de supa si ciorba, nush cum se cheama
si dulciuri, altele decat cele pe care le primeam de obicei, dar bune si astea.



P.S. Pomelo este un fruct din familia citricelor, nu i-as zice exotic, nu mushca, nu presupune doctorat sau MBA ca sa-l desfaci si nu are efecte secundare. Daca intervine totusi ceva neobisnuit, anuntati medicul!

24 comments:

Sabina said...

hahhahahaha, n-am vazut pomelo atat de mare in viata mea! si-am mancat vreo cativa cand eram gravida: numai unul pe zi, aproximativ, ca dup-aia au iesit pepenii. ce vara! mai vreau!

Andreea Badran said...

Stii cum sunt pomii aia in gradina acolo? In primul rand ca sunt foarte mici (adica sunt un pic mai inalti decat un om de inaltime medie), perfect rotunzi (aici nu mai stiu daca asa sunt ei de la mama lor sau ii taie socra-miu frumos) iar cand pomelo sunt copti, deci de dimensiunile pe care le vezi, crengile ating pamantul. Aia cresc practic pe pamant. Arata extraordinar. Iar un pom are cel putin 30 de pomelo.

Ruxel said...

Vroiam sa pozez si eu pomelo care-mi zace pe frigider (nu se incumeta nimeni sa-l desfaca, pentru ca salvarea ajunge greu :) ), dar cand am vazut gigantzii tai m-am lasat pagubasha.

Andreea Badran said...

@ ruxel: hahahaha. Draga, poti sa-ti imbraci armura inainte de operatia asta ce presupune un IQ atat de mare, sa trimiti fetele, pentru sigurantza, la bunici, sa iei iataganul si sa-i dai bataie. Nu sar stropi de sange pe peretzi! Jur!
Daca vrei, vin sa te sustin si sa te imbarbatez ca-s versata.

Ruxel said...

@Andreea: doamna, eu stiu 3 variante: suna un prieten, fifty-fifty si intreaba publicul. Deocamdata nu o sa apelez la nici una din acestea, ci o sa stau sa ma minunez uitandu-ma la el cat de rotund si chel este si cum sta el acolo singurel......si nimeni nu-l atinge :(

ruxi said...

ANDREEA,ce familiar imi e si mie pachetul asta...si da maslinele alea sunt bestiale...ca si zaatar..,noi mai primim si ceai,muuult ceai si cafea cu hel:-)

Anonymous said...

Andreea, primul meu gand a fost sa ne arati niste retete cu bunatatile primite, dar cred ca mai mult ne-ai face pofta si atat. Noi n-am avea unde sa gasim asa delicatese.

Andreea Badran said...

@ ruxi: ceai de-ala nu beau pt ca e mult prea tare! Am in casa dar nebandu-l, logic, nu se consuma. Hehehe
Cat despre cafea,cu sau fara hel, nici atat! La mine in casa exista cafea strict si exclusiv pentru menajera. Noi nu bem cafea deloc.

Andreea Badran said...

@ mirela: poate o sa public si eu retzete de-ale lor intr-o buna zi dar nu o sa va foloseasca prea mult pentru ca ingredientele pe care le folosesc pentru ceea ce gatesc eu, din pacate, nu prea se gasesc aici. Exista doar vreo cateva magazine arabesti, in principal macelarii, dar nu au chestiile despre care vorbesc eu. Eu le car mereu din Liban sau mi le aduc altii. Au o bucatarie delicioasa si foarte foarte sanatoasa. Este vestita pentru faptul ca este una dintre cele mai sanatoase bucatarii din lume.

Anonymous said...

Iti urez un AN Nou cat mai bun, tie si intregii familii, plin de succese si realizari si inmiresmat de foarte mult iubire! Sper ca ati avut o vacanta frumoasa si odihnitoare. Imi pare rau pt intarzierea urarilor, dar mi-am luat o pauza lunga de la net si civilizatie cu ocazia concediului.
Nu ne-ai spus cum a a fost primit albumul cu fotografiile alea frumoase!

sultana said...

vezi cum esti ?! apoi te mai miri ca nush'ce zic oamenii rai. griu zdrobit nu gasesti ever in buc. cel putin, de cind am pirdut sursa de produse arabesti de la family de pe 1 mai. din pacate nu mai gasesc nici macar humus. cunosc bine bucataria lor, am un vechi prieten, foarte drag "frate" libanez si multi ani model pentru mine, din pacate (pt mine) s-a stabilit in america de vreo 8 ani, si cea mai buna mincare la ei am mincat-o tot asa, trimisa in "pachetele" de acasa. uneori se mai si desfaceau saculetele pe drum, toata lumea (gen oficiu postal) se mira de continutul lor: zahar, faina (?!). ce stiau ei:) pina inainte sa nasc mergeam des in rest libanez, e unul micut, pe clucerului, beirut. si mai aveam si niste arabi "la musamale" :) pe la pta domeni care faceau un falafel foarte bun. acum, ca veni vorba, trebuie sa recunosc ca unul din motivele initiale pt care am inceput sa te vizitez a fost din dor pt tarek, macar asa, tangential :)

Andreea Badran said...

@ danesia: multumim de urari si va uram si noi voua acelasi lucru. Am avut o vacanta frumoasa, la munte, cu zapada si tot tacamul, din pacate, ca orice vacanta, a fost prea scurta.
Sotzul meu a fost foarte touched cand a vazut cadoul, iti dai seama. A fost foarte impresionat, i-au dat lacrimile, a inceput sa-i tremure vocea si trebuie sa recunosc ca a fost o chestie la care nu ma asteptam. Cand e vorba de noi, de mine si copiii lui, chiar daca e greu de crezut, e foarte sensibil si nu mai poate ascunde asta in spatele barbatiei lui.
Voi pe unde ati fost in vacanta si cum v-ati distrat?

Andreea Badran said...

@ bp: iti dai seama ca stiu prea bine ca NIMIC din ceea ce primesc eu de-acolo nu se gaseste aici ca altfel nu le-as cere socrilor mei sa ne trimita nimic. Pana si pomelo ala are alt gust, poate tocmai pentru ca e bibilit si ingrijit tot anul de socrul meu, tocmai in ideea ca iarna il imparte tuturor copiilor lui, imprastiati prin toata Europa si nu numai. Asta il face cu siguranta mai special pentru noi si cu mult mult mai gustos.
Am primit niste mesaje de la o pupaza(de data asta o tratez cu reject) in care incerca sa-mi explice ca, vezi doamne, in Europa se gaseste, pe toate drumurile, tot ce am primit eu. Ei bine, tin s-o anunt pe aceasta cale ca mananca din nou cacat! Confirmarea ca nu vorbesc tampenii o am chiar de la tine si-ti multumesc!
80% din familia sotzului meu traieste tot prin Europa asta unde habiteaza si 'mneaei si se cara cu toate astea din Liban, in fiecare vara. Oare de ce?
In fine, oftica se manifesta pana si la acest capitol.

Anonymous said...

frumoasa marfa ta , insa mi-as permite fara sa mi-o iei in nume de rau sper, sa-ti fac o precizare:pomelo exista si in china nu doar in tarile arabe, deci chiar este un fruct exotic.

sultana said...

mda, unii sint mai cu mot, nu ?!:) e evident ca exista peste tot in lume magazine cu produse traditionale, poate chiar importate din tara lor, dar in niciun caz nu se compara cu cele facute in casa. e ca si cum mi-ai spune ca zacusca din comert se compara cu cea facuta de mama. normal, un pigmeu nu si-ar da seama de diferenta. produsele neindustrializate sint cele mai bune si sanatoase, oriunde. noi cind plecam in concedii in italia, grecia, ne intorceam cu o canistra de ulei de masline in portbagaj, luat direct de la fermieri.

Andreea Badran said...

@ bp: da, asa e. Exact despre asta e vorba in propozitie!
E nasol cand iti curge numai venin prin vene si nu faci decat sa cauti orice prilej ca sa il scuipi spre altii ...

Anonymous said...

care e scopul postarii?ca nu vad vreo reteta langa.le vinzi,sau vrei sa le imparti cu altii?

Andreea Badran said...

@ mircea luminosu': nu le vand ca nu fac 2 euro cat dai tu pe shosete la reduceri, deci nu-ti poti permite, stai linistita, in schimb le impart, dupa cum o spune si titlu' cu sinistratzii ...
Satisfied?

mamica de Sebastian said...

Indiferent ce este in pachet mereu te bucuri,doar e trimis de acasa:).M-am uiat si io la market dupa pomelos dinaia dar n-am mai vazut..

Monica said...

ba, tu, se gasesc peste tot prin lume pomelo si sunt mult mai buni: sunt culesi necopti, tratati chimic sau iradiati sa dureze mult, se coc pe vapoare si prin tiruri si tot asa mai departe.
si cred ca ai postat ca sa ne aduci aminte, cum spui in preambul, de vremurile cand veneau pachete de acasa. Aici ai pierdut insa ceva; fiind din Bucuresti, nu stii cum e sa astepti in gara de nord dupa haleala de acasa, nu ca eu as fi vreo eroina ca mi-am rupt lunar spinarea pe acolo:)

Andreea Badran said...

@ monica: eu nu stiu cum e sa astepti pachete-n gara intr-adevar pentru ca eram copil pe vrea aia si nu ma duceam eu sa le iau, dar parintii mei stiu sigur! Mama avea doua matusi destul de in varsta, la Iasi, care nu prea mancau de fel si toata ratia lor de carne, oua si ce mai era o faceau periodic pachet si-o trimiteau la Bucuresti pentru noi doua. Am si acum imaginea pachetelor in fata ochilor. La fel cum am imaginea pachetelor care ne veneau acasa de la casa de comenzi, cu tot felul de bunatati...

Monica said...

ca sa precizez: suntem de o varsta, dar studenta fiind in Bucuresti, chit ca erau bani, tot mai buna era mancarica de la TgMures!
mie imi place lada in care ti-au venit bunatatile;)

Andreea Badran said...

@ monica: da, asa este. Scuza-ma, n-am realizat. No offense!
Cat despre lada: asa ii obliga sa transporte chestiile lichide. Acolo au fost uleiul si maslinele.
Acum doua veri n-am stiut de aceasta regula si ne-au pus sa lasam uleiul la Beirut. Il aveam intr-o geanta obisnuita. L-am recuperat ulterior dar numai dupa ce l-au pus intr-o cutie de-asta.

Monica said...

a, nu era cu suparare, dar de dimineata vazusem un rid in oglinda si deja eram in ceva depresie. Am pus o masca cu ulei de masline si parca s-a mai dus:)))