Monday, January 12, 2009

6 luni!

Posted by Picasa
Astazi am facut 6 luni! Numai ca de data asta am facut-o lata, in sensul ca ieri cand a venit dr la noi sa ne articuleze vaccinul corespunzator varstei si cand ne-a masurat si ne-a cantarit, am constatat cu stupoare ca domnul meu a luat in greutate fix 60 de grame si a crescut doar 2 cm intr-o luna. E adevarat ca a fost perioada Craciunului, a vacantei, a agitatiei si oboselii ce denota de-aici, dar nici chiar asa! Asadar si prin urmare, mi-a fost taiat elanul meu de a continua sa alaptez exclusiv tzitzi inca multe luni de-acum incolo, asa cum imi propusesem. De maine incepem marea diversificare, un pic mai "brusc" decat ne-am fi asteptat sau ne-am fi imaginat vreodata, in sensul ca vom trece mai repede peste perioada de acomodare cu suc si vom servi direct piureuri de fructe si legume si vom strecura probabil si cate un biscuite din cand in cand. Asta pana ne vedem iar falcosi!Asadar, de maine ne veti vedea cu diverse nuante de portocaliu, rosu si verde la botic si abia asteptam sa postam pentru voi prima linguritza!

17 comments:

Anonymous said...

La noi s-a intamplat mai devreme diversificarea pentru ca din pacate a trebuit sa intrerup alaptarea pentru cateva zile (antibiotice) si am pierdut lapte. Asa ca la 5 luni am baut intre mese primul suc de fructe si pe la 5 luni jumatate prima leguma fiarta. Sunt cazuri si cazuri : cand nu e bine ca diversifici prea devreme cand trebuie sa diversifici mai tarziu ca laptele de mama mentine si hraneste bine bebele.
Cred ca nu trebuie sa te ingrijorezi mai ales ca ai mai trecut deja prin asta cu primul tau baietel. Nu-i asa?
Spor la diversificare si de-abia asteptam sa-l vedem pe Philip in scaunel de om mare cu moaca manjita de morcovi pasati:)
Va pup
Alina

Anonymous said...

Si noi am trecut direct la piureuri. Inca o data succes! Si bineinteles La multi ani!

Lala said...

Pofta buna !

Si eu am "sarit" sucurile si am trecut direct la piure .
O saptamana morcov, apoi incet, incet adaugate leguma cu leguma.
A fost ok.
Motivul diversificarii: exact la fel ca si tine.
Si am bagat si cereale.

Manechinul meu are acum la un an si aproape o luna 9.000 kg si vreo 82 de cm.
Asa ca cerealele nu l-au ingrasat deloc.
Desi eu as fi vrut , macar un pic :)

Ruxel said...

Succese maxime

Andreea Badran said...

@ alina: nu, cu primul n-am trecut prin experienta asta pentru ca pe Rayan nu am alaptat deloc. Asa ca la el abia am asteptat sa-i incep diversificarea. Acum as mai fi tras de mine ca sa-i mai pot da doar lapte de mama. N-a fost sa fie, oricum e bine ca a fost alaptat si 6 luni exclusiv cu tzitzi, trebuie sa privim inainte cu optimism si sa speram ca pana la 7 luni mai punem si noi ceva carnitza pe noi.

adra_bell said...

Mult succes si pofta mare! Nu te ingrijora, e normal sa mai aiba si fluctuatii de crestere, Eva intre 6 si 7 luni nu a luat un gram, iar per total de la 6 la 9 luni a luat 500 de grame. Cand incepe diversificarea iarasi se poate sa ia mai putin in greutate.

Andreea Badran said...

@ lala: ai bagat cereale din prima, adica cum ai inceput diversificarea?

Andreea Badran said...

@ adra_bell: nu ma ingrijorez neaparat din cauza ideii de diversificare, sunt doar trista. Nu stiu, parca ceva din mine s-a rupt si asta s-a intamplat mult prea brusc. Stiam ca se apropie momentul asta dar n-am avut timp sa pregatesc psihic ruperea asta de el ... nu stiu cum sa descriu ce simt.
In fine, dupa cum ziceam, trebuie sa trec peste asta si sa privesc cu optimism schimbarea.

mirela c said...

buna Andreea,nu cred ca trebuie sa-ti faci griji ci sa incepi sa-i dai papica bun sa creasca baiatul mare ,desi noi ne asteptam sa creasca repede si orice picatura sa o puna pe ei ,nu toti copii sunt la fel.Am o vecinuta si fetita ei la 1 an avea 8500 gr.era o pitica si era perfect sanatoasa, pe cand a mea la 6 luni avea atat,dar nici eu nu-i dadusem decat sucuri si supite poate ca era laptele meu mai consistent nu stiu ce sa zic.Acum Miruna are 9 luni si 3 sapt si are 10 kg si 90 de cm. nu-i dau vitamine, evit cerealele ,mananca foarte bine mancaricile ei ,nu arata grasa poate ai vazut .Asa ca o sa creasca si puiutul tau mare si frumos .te imbratisez cu drag

Andreea Badran said...

@ mirela: eu nu l-am comparat niciodata cu altii ci doar cu el insusi. Stiu cat a luat in greutate pana acum si de-aia ma simt aiurea. El a mai avut o data fluctuatii de-astea si daca va mai amintiti si cat era in burtica s-a mai jucat vreo luna si ceva cu nervii mei de vroiau sa-l scoata astia mai devreme.
E o altfel de grija, de durere, nu stiu ... faptul ca s-a rupt de mine prea brusc. Poate inconstient, e dorinta mea de a-l sti dependent de mine ...

Anonymous said...

La multi ani, micutule Philip! Andreea, baietii tai sunt superbi.

Sabina said...

eu cred ca ruptura e doar in mintea ta, ca ii inlocuiesti momentan doar 2 mese, tzitzi tot o sa-i dai. hai, moralul sus! ia partea buna a lucrurilor, creste, dar o sa fie dependent de tine in alte privinte. pupici!
multe luni inainte, philip!

Andreea Badran said...

@ sabina: pai clar e in mintea mea ... faptul ca nu se va mai hrani exclusiv de la mine constituie tutusi o prima ruptura ... de fapt o a doua ... ca prima a fost nasterea ...
I am in a psychoanalitical mood!

alina said...

Andreea, ti-am mai scris cate ceva si pe blogul Crinei, dar oricum, cum spune si Sabina, nu se rupe, deocamdata nimic, tzitzi ramane acolo, da-i cat si cand vrea, cat te tine pe tine pshihicu'! Cum am mai spus, diversificarea este doar o suplimentare, o obisnuire cu alimentatia solida, baza tot in laptele matern este, de acolo creste, pana la 1 an de zile.
Cerealele le poti pune intr-un pic de lapte muls de la san, de consistenta moale, ca un lapte mai gros. Si-i poti da cu lingurita, nu neaparat biberon, mie fetele nici n-au vrut sa-mi auda de biberon si de suzeta, asa ca lingurita a fost de baza.
Daca nu-ti ia mancarea, nu te speria si nu insista, nu-l forta, are suficient in laptele tau, mai da-i o saptamana si mai incearca din nou cand e pregatit.

Lala said...

Andreea da, eu am bagat cereale de la inceputul diversificarii dar la tine nu stiu cum poti aplica asta.
Noi la 5 luni jumatate am trecut din pacate pe formula si atunci am introdus cerealele, in laptele de seara si dimineata.
Apoi legume exact cum iti spuneam in mesajul anterior.
La cei alaptati probabil cu lapticul tau ii poti prepara cereale sa i le dai cu lingurita, in castron.
Si asta sa fie o masa diversificata.

Dupa ce am citit postul tau aseara chiar m-am dus si am cantarit piticul din dotare :) , tot 9.000 kg ...sa ma consolez ca a fost bolnav si d'aia nu a pus un gram sau ca din cauza mersului biped consuma calorii la greu.
Nu stiu cum este Philip dar Andrei zau ca a mancat si inca mananca extrem de bine , in cantitati absolut normale si indestulatoare ...dar nu pune pe el . E lung si slab.

Andreea Badran said...

@ alina: merci de sfaturi, o sa vad de unde si cum incep. Acum pregatim mar. La pranz morcov cu dovlecel. Si apoi mai vedem. La Rayan a fost mult mai simplu ca nu era tzitzi.
@ lala: nu stiu cum va manca Philip, de curs balele ii curg la orice mancam noi ... aseara de ex numai nitzel nu mi-a smuls o bucata de pizza din mana!
Si Rayan a mancat, cat a fost bebelush, foarte, foarte bine, orice-i dadeam si pana la ultima linguritza mereu. N-a facut mofturi la nimic, nici la fructe, nici la lagume, nici la carne, ou, branza sau iaurt. Cu Philip am totusi emotii desi, cum ziceam, se uita foarte galesh cand mancam noi si cateodata mi-e si mila de el.

diana said...

Eu am avut o mica depresie cand am inceput diversificarea lui d, tocmai pentru ca eram stresata ca trebuie inlocuita o masa, trebuie sa primeasca lapte doar ca suplimet...bla bla...Mi-a trecut intr-o saptamana cand am realizat ca diversificarea ar trebui condusa de el, nu de mine, ca scopul e ca el sa deguste si alte alimente, sa aleaga singur ce, cand si cat ii place, si sa suga dupa bunul plac, la fel ca si pana atunci.

Ma trezesc cateodata gandindu-ma cu aceeasi teama la intarcare, pentru ca apoi sa-mi dau seama ca e acelasi lucru, e o etapa in viata lui si el e cel care ca va decide. Eu trebuie doar sa fiu acolo si sa il sustin in deciziile lui.
Spor la morveala :)