Tuesday, January 19, 2010

Vocabularul lui Philip la 1 an si jumatate

Inspirată de o postare similară pe care am scris-o când era Rayan mai mic, de una scrisă de Sabina recent, am pus şi eu pe hârtie, apoi pe blog vocabularul lui Philip la matusalemică lui vârstă de 1 an şi 6 luni.
Prin comparaţie cu Rayan, că deh, care altă comparaţie mi-e mai la îndemână, constat că Philip e mult mai vorbăreţ. Vocabularul lui e mult mai "bogat" decât a fost al lui Rayan care a început să vorbească foarte târziu.
Aşadar sper că n-am uitat prea multe.

mama, mami, baba, papa, apa, nani, caca, pipi, bebe, da, alo, pa, bye, ou, ouă (astea n-au nevoie de explicaţii, le foloseşte exact cu însemnătatea lor)

tanti = aşa îi spune lui tanti Maria
Mia = Maria
papac = capac
data = gata
dade = cade
taie = poate însemna "tare" sau "cuţit" sau chiar " taie! (a tăia)"
Dada = Ada
uni = muni
tati = Dragoş (pt că aşa o aude el pe Anastasiaca-i spune lui taică-su)
tata = bunică-su
Nana = Lana sau Nana
Dej = Majd
otie = uite!
bombom = bomboane
oc = loc
ampa = lampă
ompa = trompă
puuu = pup
catie = carte
da-ni = da-mi!
bibi = habibi
pui = pui
hai = hai!

Şi o întreagă listă de onomatopee.

miau = face pisica
am = face catelu
beee = face oaia
muuu = face vaca
au = când se loveşte sau se alintă şi pretinde că-l doare ceva
poc = când strică sau desface ceva
wow = exact cu însemnătatea lui
brrruum = face maşina

L.E. Si bineinteles, cu siguranta nu intamplator omis, deja celebrul "titi".

No comments: