Thursday, September 25, 2008

Gradinita

Astazi am reusit sa ma mobilizez, sa strang tare de tot din dinti si sa-mi fac de drum pana la gradinita Pink Lemon - http://www.pinklemon.ro/ -unde intentionez sa-l dau pe Rayan incepand de saptamana viitoare. Mi-am luat inima-n dinti cum spuneam si dis de dimineata m-am prezentat foarte hotarata la poarta la ei. Am vorbit cu directoarea, am discutat despre tot felul de lucruri ( pe care le stiam de altfel de la parintii lui Razvan, Toma si Alex care au la randul lor copiii acolo) si am decis: RAYAN VA MERGE DE SAPTAMANA VIITOARE LA GRADI! Nu-mi va fi usor, lui nici atat, dar spre binele nostru al amandurora se va duce, intai la program scurt, pentru o perioada, apoi incet, incet va ramane pana dupa amiaza. Acasa se urca pe pereti, n-am prea multe sa-i ofer de cand s-a nascut Philip (el fiind obisnuit sa mergem in parc cel putin o data pe zi, chestie de care acum nu m-am mai putut tine), sta intre aceeasi pereti si se plictiseste ingrozitor. Colac peste pupaza mai incepe si frigul, deci perspectivele sunt sumbre pentru bietul copil. Eu sunt obosita, n-am rabdare sa ma joc cu el, el ma solicita foarte mult, e foarte dificil de cand s-a nascut frati-su, asa ca cea mai buna solutie acum a fost, cel putin asa consider eu, sa-l trimit la gradinita unde, de bine de rau, are o droaie de copii cu care sa se joace. As fi vrut sa-l duc de luni (ca sa nu fie despartirea atat de grea si tragedia atat de mare, am decis sa-l duca muni la gradi intr-o prima faza pana se va acomoda), dar trebuie sa-i fac mai intai niste analize si abia apoi il primesc si cum trebuie sa asteptam mai intai rezultatele, probabil va ajunge abia de marti sau miercuri acolo. Sa ne tineti pumnii, intram si noi in randul lumii. Speram ca mult mai detasati decat alti copii.

8 comments:

Anca said...

Mult succes!
Va ureaza o mamica ce a ales sa o tina acasa si pe Roxana (avea 1 an si 11 luni cand am nascut-o pe Ilinca) de teama sa nu apara gelozii, "vreau si eu acasa cu voi", "pe mine m-ai dus la gradi ca sa scapi de mine"...
Era vara, asa ca inceputul a fost relativ usor, le scoteam pe amandoua in parc si ne cam uita Dumnezeu p-acolo! Dar in iarna mi-a fost asa de greu! Eram mai tot timpul singura cu ele in casa, cand o puneam pe Ilinca la san vroia si Roxana sa-i citesc sau sa faca pipi sau sa-i dau apa... Etc.
Ti-am povestit toate astea ca sa n-ai nicio strangere de inima. Procedezi corect! Nu vrei sa fii o mama stresata si sa nu te poti ocupa cum trebuie de nicunul. Succes si sa ne tineti la curent!

Anca said...

A, sa nu uit: si mi-am luat permisiunea sa pun si blog-ul vostru pe lista de bloguri de pe blogul meu (ancailie.blogspot.com).

Andreea Badran said...

@ anca: bun venit pe la noi si multumim ca ne citesti.
Am remuscari, e adevarat dar rayan ma solicita mult prea tare si nu mai fac fatza. Exact cum povestesti tu ca-ti facea cea mare cand o alaptai pe ilinca, exact asa imi face si mie rayan, doar ca alege mereu chestii pe care sunt in imposibilitatea de a le face cu o singura mana, cum ar fi: ma pune sa ma catzar pe nu stiu unde sa-i dau nu stiu ce carte sau jucarie de pe ultimul raft (chestie pe care nu o pot face cu philip in brate), sa-i storc portocale, sa-i curat morcovi, sa-i fac ceai,sa-i pun bebelusului papusa suzeta in gura (are un bebelus cu suzeta si de fiecare data cand se culca, ii cade "ca din intamplare" suzeta din gura ca mai apoi sa ma roage sa i-o bag la loc) etc. Multe reuseam sa le fac cu o mana si sa-i impac pe amandoi. Probabil ca s-a prins insa de asta si acum imi cere tot felul de lucruri pt care, ca sa i le indeplinesc, trebuie, vreau, nu vreau, sa-l las pe philip jos.

Anca said...

...si nici nu e recomandat sa-l certi pe cel mare, avnadu-l pe cel mic in brate. "Ce, pe el il iubesti si pe mine ma certi?"
Ma rog, sunt atatea chestii care tin de psihicul lor firav, ca mai bine, daca poti, evita-le!
Eu intr-o vreme o mai chemam pe o matusa de-a sotului sa stea cateva ore pe zi cu noi, cand putea, ca era si ea bona de dupa-amiaza la un baietel. Si desi vroiam sa stea de Roxana ca sa ma pot eu ocupa de Ilinca, in final ajungeam sa i-o las pe Ilinca in grija cat ma jucam eu cu Roxana!

Anca said...

De citit iti citeam mai mult comentariile de pe blogul Badicilor, cred ca ne-am mai intersectat pe-acolo. De-acum merg si direct la sursa! :))

mamica de Sebastian said...

Andreea aveti noroc ca puteti da copii la gradi si sa-i tineti acolo indiferent daca lucrezi sau nu
Aici de ex,concediul maternat e de 1 an 1 an jumate,adica cam 450 de zile,depinde cum le imparti..Pe urma statul nu-ti mai da nimic si deci trebuie mers la munca.Programul copilul coincide cu programul parintilor.Adica daca un parinte e acasa in timpul zilei ,copilul nu are voie la gradinita.Eu las orarul meu la gradi si orarul lu Basse.Adica cind eu lucrez el la gradi
Daca ai copil mic acasa,pe linga cel mare,ai voie sa-l lasi 15 ore pe saptamina,ore sociale cum le zice aici,adica sa aiba contact si cu alti copii..

Anonymous said...

unde "aici", mamica de sebastian? aici la mine concediul postnatal nu depaseste trei luni decat daca nasti gemeni...

mamica de Sebastian said...

@anonimus,aici,in Suedia