Wednesday, June 25, 2008

Leonard Cohen

Ieri, citind blogul lui Bucurenci, am aflat cu stupoare ca Leonard Cohen ar fi trebuit sa vina pe 14 iulie la Bucuresti si sa cante pe stadionul Cotroceni. Spun cu stupoare fiindca m-am mirat ca o asemenea veste a circulat prin targ si mie nu mi-a ajuns nimic la urechi, eu care stiu tot ce misca cand e vorba de Leonard Cohen. Ei uite ca de data asta ceva mi-a scapat! Pentru cateva secunde mi s-a taiat respiratia, desi cel care facea respectivul comentariu, dadea de inteles ca totul a ramas doar la stadiul de zvon, de proiect, de ce vreti voi si ca de fapt Cohen nu va mai veni de fapt la Bucuresti.
Am purces in aceasta dimineata, cu ochii scosi de oboseala, la cautat pe internet orice informatie in sensul asta, cu o bruma de speranta ca zvon este de fapt informatia ca nu va mai veni. Din pacate ceea ce astept de peste 17 ani nu are sa se intample. Se pare ca n-a fost intr-adevar decat un zvon, o dorinta a celor de la Jurnalul National de a-l aduce aici, se pare ca din start n-a fost nimic confirmat oficial, ca nu apare nimic pe nici un site, nici al lui, nici al presupusilor organizatori, nici nicaieri. As fi fost in stare sa dau oricat pe bilet si cand spun asta nu exagerez cu nimic, as fi fost in stare sa fug din maternitate (pentru ca s-ar fi putut suprapune peste nastere) doar sa fiu acolo, sa-l ascult live, sa-l vad in fata ochilor mei, sa-l simt ... Il iubesc cu toata fiinta mea, traiesc de ani de zile prin muzica lui (care pe mine ma inaltza, nu ma deprima), de fiecare data cand ma simt singura ascult "Dance me to the end of love" si-mi trece. Ii stiu fiecare nota, fiecare vers pe dinafara, ii cunosc respiratia din timpul concertelor sau de pe inregistrarile pe care le am acasa, peste tot unde s-au putut stoca. I-am citit cartile de poezie si proza, ii stiu biografia, mi se pare cel mai complet si complex om din cati cunosc. Si acum, sa licareasca speranta, chiar si pentru cateva ore, ca-l voi putea vedea si live, aici, chiar la mine acasa, ar fi fost deplina multumire. Din pacate n-a fost sa fie asa. Trebuie sa mai astept. Si poate nu atat de mult ca pana acum, cine stie.

No comments: